Strony

piątek, 20 maja 2016

czytać, czytać i jeszcze raz czytać!

Okazało się, ze Starsza owszem dostała się do państwowego przedszkola, ale z powodu drastycznego braku miejsc czterolatki zostały oddelegowane do najbliższego przedszkola prywatnego z którym miasto podpisało umowę. Podobno informacja ta była zamieszczona na liście dzieci przyjętych, którą widziałam przecież na własne oczy. No cóż, zimno było i spieszyłam się na glukozę, wiec może nie doczytałam. Nasze docelowe przedszkole jest prawie nowe, działa rok i miałyśmy okazję oglądać je sobie w ubiegłe wakacje. Zrobiło na nas dobre wrażenie i w sumie to rozważaliśmy je na wypadek, gdyby Ala nigdzie się nie dostała. Ala była zachwycona zakręconą zjeżdżalnią i nawet teraz nieraz wspominała, że chciałaby tu chodzić. Okazało się też, że do tego przedszkola trafiło sporo dzieciaków z naszego punktu przedszkolnego, wiec będzie znajoma gromadka. Nie mogę tylko odżałować tego pięknego placu zabaw i ogródka w przedszkolu państwowym...
Trzeba przyznać prezydentowi miasta, że nie rzucił słów na wiatr i wszystkie czterolatki znalazły miejsca w przedszkolach, mimo iż za sprawą cofnięcia sześciolatków do przedszkoli tych miejsc bylo o wiele mniej, niż planowano jeszcze rok temu. Osobiście jako matka dzieci z początku roku byłam i jestem za obowiązkiem szkolnym dla sześciolatków. Decyzję nowego rządu odebrałam jako ewidentną chęć pokazania jak to się naprawia "błędy" poprzedników, a nie rzeczywistą troskę o los dzieci. Jeśli nic się nie zmieni to planuję wysłać Alę do szkoły w wieku 6 lat. Widzę jak super się rozwija i jaka jest ciekawa wszelkiej wiedzy, wiec czemu mam jej na siłę przedłużać "dzieciństwo"? Kilka dni temu rozmawiałam ze znajomą, której 11-letnia córka ma problemy z angielskim w szkole. Znajoma była zdania, ze tak małe dzieci, które jeszcze nie potrafią dobrze budować zdań po polsku powinny uczyć się tylko słuchowo. No ręce mi opadły. Przecież to czwarta klasa! Za dwa lata egzaminy gimnazjalne, wiec kiedy niby to dziecko ma się nauczyć budować zdania? W liceum? Nic dziwnego ze poziom nauczania nam spada :/

1 komentarz:

  1. ja z moją zrobię dokładnie tak samo. i tak dziewczyny będą miały przecież po 6,5 l.

    OdpowiedzUsuń